maanantai 18. maaliskuuta 2013

Viime viikko

Maanantaina äiti meni Rikulla tunnille. Tunnin jälkeen ratsastin vielä parikymmentä minuuttia itse, molempiin suuntiin ympyrällä ravia ja laukkaa. Laukassa tein kokoamista ja eteenratsastusta. Riku tuntui ihan lupsakkaalta.

Tiistaina Rikulla oli mun kamalan mammuttipäivän takia vapari.

Keskiviikkona kävin koutsin pitämällä koulutunnilla. Aiheena olivat voltit, ja tätä kautta päästiinkin mun ja Rikun ongelmien lähteelle kunnolla: minä olen ratsastajana kamalan vino, ja Riku asettuu koko ajan hiukan vasemmalle, kun taas oikealle asetusta on vaikea saada lävitse. Koko tunti sitten oikeastaan painittiin tämän teeman kanssa erilaisia tehtäviä tehden ja eri askellajeissa. Tosi hyviä oivalluksia koin taas ja oli kiva ratkoa ongelmaa yhdessä koutsin kanssa.

Torstaina Rikulla oli toinen vapari, kun mä olin koulutuksessa.

Perjantaina koutsi oli estetunnilla Rikun kanssa. Aiheena oli tasapaino, ja tekivät siis pientä jumppasarjaa eri tavalla - ilman jalustimia, ilman ohjia jne. Rikulla tuntui olevan hauskaa.

Lauantaina mä ratsastelin alakentällä ihan perus ravi-laukka -juttuja. Lopuksi kävin ottamassa vielä pellolla kunnon hangessa vähän laukkaa, oli aika raskas pohja ja lihakset sai kunnolla töitä!

Sunnuntaina olimme sitten Alaspään kisoissa, kirjoittelen niistä erillisen postauksen.

Olipa omituinen viikko, kun en oikeastaan ehtinyt oman hevoseni selkään kunnolla kuin pari kertaa. Onneksi töissä ei normaalisti tarvitse puskea ihan näin pitkää päivää töissä eikä ole kaikkea muuta puuhaakaan näin paljoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti