maanantai 11. maaliskuuta 2013

Torstai - lauantai

Torstaina suuntasin siis illalla koulutunnille. Aiheena olivat takaosakäännökset, joissa mä olen aivan käsittämättömän huono. Takajalat eivät jaksa astua vaan liike jää vain ruuvaamaan, kokoamiaste ei ole riittävä ja muutenkin, ei vaan suju.

Olin siis arvatenkin juuri oikealla asenteella liikenteessä aloittamaan tätä koulutuntia ;) Ei siis ollut kovin kehuttava suoritus minulta, hevonen kyllä aina kulki silloin kun osasin pyytää niin, että se ymmärsi mitä pyysin.   Ihan ok fiilis jäi kuitenkin, lähinnä hienon hevosen takia.

Perjantaina suunnattiin äidin kanssa maastoreissulle. Ilma oli tuulinen, mutta aurinko lämmitti ihanasti ja valoisaa riitti hienosti koko reissun ajaksi. Tehtiin tunnin reipas lenkki, jossa käveltiin mäkiä ja ravattiin ja laukattiin. Rikulla tuntui olevan hauskaa ja myös äidin lainaratsuna ollut tuntihevonen Vili nautti elämästään. Pitää ottaa pian uusiksi.

Lauantaina kävin vielä harjoittelemassa kisaratoja. Riku kulki ihan mukavasti ja oli taipuisa ja hyväntuulinen. Varsinkin K.N- specialin rataharjoitus meni hienosti, kyllä sen edelleen huomaa, että A:n radoissa tapahtuu niin kamalasti erilaisia asioita, ettei mulla pidä keskittyminen niissä kunnolla. Kun tehtävät vaihtuvat nopeasti ja menevät ihan laidasta laitaan, keskiaskellajeista pohkeenväistöön, niin mun on vaikea pysyä perässä ja valmistella tehtävät tarpeeksi nopeasti. En kuitenkaan ahdistu tästä, siitä, kun mä kisasin ensimmäisen helpon A:n radan, on aikaa vasta reilusti alle vuosi. Kyllä tässä ehditään.

Ratsastuksen jälkeen hoidin varusteet puhtaiksi kisoja varten ja arvioin Rikun harjaa ja sen totesin varsin räjähtäneeksi ;) Päätin kuitenkin, etten jaksa asialle tehdä juuri nyt sen kummempia, laitetaan TTD-listalle.

Kisoista kirjoittelen postausta sitten, kun tulokset ilmestyvät sivuille. Sen verran voin sanoa, että tyytyväinen olen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti